Idea kampanii opiera się na trzech filarach: profilaktyce, dietetyce i aktywności fizycznej. Jej celem jest szeroko pojęta promocja zdrowia, zaś jej głównym celem jest rozpropagowanie wśród społeczności akademickiej zarówno postaw sprzyjających zdrowiu, jak i poprawiających jakość życia.
Podczas inauguracji kampanii – prof. Mirosław Wielgoś wyraził nadzieję, że będzie to kolejne przedsięwzięcie, które połączy i zintegruje uczelnianą społeczność we wspólnym wysiłku na rzecz poprawy kondycji. Zauważył także, że najnowsza inicjatywa to poniekąd kontynuacja kampanii "Wumoda na niepalenie", którą uznaje za sukces.
Zachęcając do włączenia się w nową akcję, Rektor podkreślił także znaczenie wszystkich zachowań sprzyjających zdrowiu czyli: prawidłowego żywienia, aktywności fizycznej i profilaktyki.
Do udziału w kampanii oraz odwiedzenia stoisk przygotowanych specjalnie na inaugurację zachęcali przedstawiciele jednostek będących partnerami akcji : dr hab. inż. Iwona Traczyk- kierownik Zakładu Żywienia Człowieka, dr Anna Jeznach-Steinhagen z Zakładu Dietetyki Klinicznej, mgr Jerzy Chrzanowski – kierownik Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, dr Marta Maskey-Warzęchowska z Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych, Pneumonologii i Alergologii. Głos zabrał także Paweł Koczkodaj z Zakładu Biofizyki i Fizjologii Człowieka WUM, który zaprosił do skorzystania z porad i badań w ramach działań profilaktycznych.
Na przybyłych do Centrum Dydaktycznego czekało wiele atrakcji. Można było m. in wykonać badanie spirometryczne, zmierzyć wagę, wzrost, siłę mięśniową, poziom glikemii oraz dokonać analizy składu ciała. Odwiedzający stoiska zobaczyli, jak powinien wyglądąć pełnowartościowy posiłek i które produkty to prawdziwa bomba kaloryczna. Prezentacji produktów żywieniowych towarzyszyła degustacja warzyw, owoców i przekąsek.
Była także możliwość uzyskania porady z zakresu z zakresu profilaktyki antynowotworowej, zapisania się na wybrane warsztaty edukacyjne oraz przystąpić do programu „Chudniemy razem z WUM”.
Wszyscy uczestnicy mogli poczęstować się jabłkiem, które jest „gadżetem” kampanii.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą działań kampanijnych znajdujących się na stronie http://modanazdrowie.wum.edu.pl/ oraz profil Fb https://www.facebook.com/wumodanazdrowie/
Biuro Informacji i Promocji WUM
Zdjęcia: Michał Teperek
Dział Fotomedyczny WUM