Nadchodzi nowa jakość w kształceniu studentów farmacji

W dniu 18 czerwca 2024 r. w siedzibie Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego odbyło się spotkanie dziekanów wydziałów farmaceutycznych oraz członków Zespołu Ministerstwa Zdrowia ds. opracowania zmian standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu farmaceuty ze studentami – przedstawicielami Porozumienia Zjednoczonych Samorządów Wydziałów Farmaceutycznych, Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji oraz Sekcji Studenckiej „Młoda Farmacja” działającej przy Polskim Towarzystwie Farmaceutycznym.

Zaproszonych gości przywitała Prezes Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego dr hab. Bożena Karolewicz, prof. uczelni. Uczestniczy wysłuchali wystąpień: Aleksandra Kuźmicza, przewodniczącego Porozumienia Zjednoczonych Samorządów Wydziałów Farmaceutycznych – „Sprawozdanie z analizy opinii studentów na temat programu kształcenia na kierunku farmacja”, prof. Wojciecha Miltyka, przewodniczącego Konwentu Dziekanów – „Założenia opracowanych zmian standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu farmaceuty prowadzonego na studiach na kierunku farmacja” oraz prof. Agnieszki Zimmermann, prorektor ds. jakości kształcenia Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego – „Jakość kształcenia w zawodach medycznych”.

Porozumienie Zjednoczonych Samorządów Wydziałów Farmaceutycznych powstało z inicjatywy Samorządu Studentów Wydziału Farmaceutycznego WUM, którego obecny przewodniczący jest studentem. Należy podkreślić, że jest to pierwsza inicjatywa jednocząca studentów kierunków farmacja wszystkich Wydziałów Farmaceutycznych uczelni medycznych w Polsce, a spotkanie w siedzibie Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego było pierwszym spotkaniem dziekanów i przedstawicieli społeczności akademickiej wydziałów farmaceutycznych z przedstawicielami Porozumienia, reprezentującymi studentów kierunku farmacja z całej Polski.

Podczas spotkania dyskutowano nad zmianami w kształceniu przyszłych farmaceutów, m. in. w zakresie nauczania treści praktycznych, kształcenia w obszarze opieki farmaceutycznej czy farmacji klinicznej oraz nad wprowadzeniem nowoczesnych rozwiązań w zakresie zajęć fakultatywnych i weryfikacji efektów uczenia się. Wspólne spotkania mają mieć charakter cykliczny.