Dzień Otwarty 2025 za nami

Bilans tegorocznego Dnia Otwartego to ponad 2000 odwiedzających, 50 stoisk, blisko 300 studentów obsługujących stoiska, 3 wykłady na auli, 10 rodzajów warsztatów i 500 osób biorących w nich udział. Wydarzenie odbyło się 22 marca na naszej uczelni.

Uroczyste otwarcie

Wszystkich odwiedzających powitał prof. Rafał Krenke, rektor WUM. Władze uczelni reprezentowali również prof. Agnieszka Cudnoch-Jędrzejewska, prorektorka ds. klinicznych i inwestycji, prof. Marek Kuch, prorektor ds. studenckich i kształcenia, prof. Michał Grąt, prorektor ds. umiędzynarodowienia, promocji i rozwoju. Nie zabrakło też władz dziekańskich. Byli: prof. Paweł Włodarski, dziekan Wydziału Lekarskiego, dr hab. Piotr Luliński, dziekan Wydziału Farmaceutycznego oraz dr hab. Justyna Teliga-Czajkowska, prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu.

- Przed wami ważny wybór – zwrócił się do odwiedzających prof. Rafał Krenke - Indiana Jones mówił „Jak musisz wybierać, to wybierz dobrze”. Wybór uczelni to też może być Graal. To jest wasza przyszłość. Bardzo dobrze o was świadczy fakt, że tu jesteście, chcecie się zorientować, jak wygląda uczelnia, czego możecie się tutaj spodziewać, czego się nauczyć, jak rozwinąć. My jesteśmy dla was. Chciałbym, żebyście ten dzień bardzo dobrze wykorzystali i zadali wszelkie pytania, jakie macie, aby potem dokonywać świadomych wyborów – podkreślił rektor.

Prof. Marek Kuch zachęcał młodzież do odwiedzania przygotowanych stoisk i rozmów ze studentami.

- Przekonajcie się, czy jesteście naprawdę zainteresowani medycyną, czy to jest wasza droga na przyszłość. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeśli się dobrze wybierze, to potem już na tej drodze się zostaje – zapewnił prorektor.

Natomiast prof. Agnieszka Cudnoch-Jędrzejewska namawiała do zwiedzania Centrum Symulacji Medycznych WUM, w którym studenci pierwszych lat spędzają dużo czasu. Zaznaczyła również, że studia to nie tylko nauka, ale również codzienne życie na uczelni. 

- Warto porozmawiać ze studentami, zapytać ich, jak się tu studiuje, jak się spędza czas. Przez najbliższe lata tu będzie się toczyło wasze życie i to jest bardzo ważne, abyście potrafili połączyć studia z codziennym życiem i zabawą – podkreślała prorektorka.

Do odwiedzających zwróciła się też Anna Kupczak, przewodnicząca Samorządu Studentów. Mówiła o zapleczu dydaktyczno-edukacyjnym oraz o działających na uczelni kołach naukowych, które dają wielkie możliwości rozwoju.

Panele wykładowe w auli

Po oficjalnych wystąpieniach w auli wystąpił zespół Music Based Medicine. Jednocześnie rozpoczęły się warsztaty i wykłady. Wykłady odbywały się w auli i były bardzo różnorodne. Dr hab. Longin Niemczyk odpowiedział na pytania związane z rekrutacją. Antoni Ludew - student kierunku lekarskiego i Wiktoria Chorążak – studentka ratownictwa medycznego przekonywali, że nie należy się bać anatomii i biochemii. Zaś lek. Jakub Kosma Rokicki dzielił się swoim doświadczeniem studiowania na WUM. Podpowiadał też, jak się uczyć efektywnie i współpracować z wykładowcami.

Co się działo na warsztatach

Jeśli chodzi o warsztaty, to wolne miejsca na większość z nich wyczerpały się już w dniu, kiedy zostały uruchomione zapisy. Tematyka była tak rozległa, że z pewnością każdy mógł znaleźć dla siebie coś interesującego. Szczególnie dużym powodzeniem cieszyły się jak co roku warsztaty szycia chirurgicznego. W ich trakcie można było poćwiczyć szew węzełkowy i bardziej zaawansowany - szew materacowy. Zajęcia odbywały się na profesjonalnych skinpadach.

Natomiast na warsztatach efektywnego uczenia się licealiści trenowali takie metody nauki jak: zapisywanie informacji w postaci rysunku, tworzenie akronimów czy też układanie absurdalnych historyjek zawierających treści do zapamiętania.

Odbywały się również warsztaty F jak fizjoterapia. W ramach tych zajęć studenci przygotowali dla odwiedzających krótką lekcję anatomii, kurs oklejania taśmami kinesiotape, test wiedzy z fizykoterapii oraz pokaz sprzętu z sali biomechaniki. 

W ofercie warsztatowej były również:

  • szpilki anatomiczne (egzamin z anatomii)
  • warsztaty VR w stomatologii i spacer po UCS
  • wędrówka próbki krwi – od pobrania do laboratorium
  • zajęcia pod hasłem „Mam to w głowie - co robić żeby stres cię nie zjadł”
  • zwiedzanie Centrum Symulacji Medycznych - w tym sal wysokiej wierności, takich jak: sala intensywnej terapii czy porodowa
  • zwiedzanie Kampusu Banacha 


Tłumy przy stoiskach 

Ci, którzy akurat nie brali udziału w warsztatach ani wykładach, mogli pójść na „Przepytki”. Były to wywiady ze studentami różnych kierunków, które prowadziła Kinga Dziobiak, studentka kierunku lekarskiego. 

I wreszcie last but not least - stoiska. Przy wielu z nich ustawiały się kolejki. Na przykład przy stoisku Rekrutacji stale gromadziły się osoby zainteresowane tym, jakie warunki trzeba spełnić, żeby dostać się na WUM. Nasze ekspertki od rekrutacji wszystko cierpliwie tłumaczyły i rozdawały ulotki z najważniejszymi informacjami. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też stoiska poszczególnych kierunków, również tych prowadzonych w języku angielskim, czyli ED i EDD. Wiele atrakcji dla odwiedzających przygotowali studenci skupieni wokół kół naukowych. Na swoich interaktywnych stanowiskach demonstrowali wiele medycznych ciekawostek. Można było przeprowadzić ocenę stanu odżywienia, poćwiczyć umiejętności ratunkowe na trenażerach i fantomach, samodzielnie założyć wenflon, spróbować wielu rodzajów mleka roślinnego.

Ponadto ratownicy zaprosili na brawurowy pokaz swoich umiejętności – prezentowali interwencję w sytuacji, gdy na Kampusie został znaleziony nieprzytomny, leżący na chodniku człowiek.  


Dzień Otwarty został zorganizowany przez Biuro Komunikacji i Promocji przy współpracy z przedstawicielami organizacji studenckich, kół naukowych i kierunków studiów.