BraveCamp to akademia przedsiębiorczości organizowana przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego, w której biorą udział studenci z WUM i UW, a od tej edycji – także Akademii Leona Koźmińskiego. 12. edycja Akademii Przedsiębiorczości BraveCamp została objęta patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Tydzień intensywnych warsztatów i szkoleń
Uczestnicy 12. edycji, a było ich 24, spędzili tydzień w Centrum Edukacji Geologicznej w Chęcinach, gdzie pod okiem ekspertów pracowali nad swoimi projektami. Uczyli się, w jaki sposób rozwinąć swój pomysł, ale także jak przedstawić go inwestorom, aby doprowadzić go do finalizacji, tzn. wejścia na rynek. Mieli zajęcia m.in. z takich tematów jak: Service Design Thinking, analiza rynku, analiza konkurencji, budowa marki i jej komunikacja czy społeczna odpowiedzialność biznesu.
10 najlepszych projektów zostało wybranych do finału. Wśród finalistów, prócz Magdaleny Justyniarskiej, znalazła się też druga studentka kierunku lekarskiego Sylwia Adamus, która jednocześnie studiuje neuroinformatykę na UW. Jej projekt dotyczył stworzenia aplikacji dla osób korzystających z usług lekarzy psychiatrów, pomagającej w monitorowaniu procesu leczenia.
Finał 12. Edycji BraveCamp
Finaliści powalczyli o trzy główne nagrody finansowe. Przyznana została także nagroda publiczności, nagroda absolwentów poprzednich edycji BraveCampu oraz nagroda UWRC sp. z o.o.
Swoje pomysły uczestnicy finału zaprezentowali przez jury, w skład którego weszli: Małgorzata Sikorska, Head of Execution Leaders w Nordea Polska, dr Maciej Plebanek, dyrektor medyczny Pfizer Ukraina, zastępca dyrektora medycznego Pfizer Polska; dr hab. Krzysztof Jan Turzyński, prof. ucz, prodziekan ds. studenckich, Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego; Julia Staszczak, analityk inwestycyjny w Market One Capital VC; Aleksandra Pucek-Mioduszewska, Biuro Karier i Współpracy z Otoczeniem Akademia Leona Koźmińskiego - Kozminski University; Krzysztof Gulda, członek Zarządu UWRC, spółki celowej Uniwersytetu Warszawskiego.
Laureatami 12. edycji BraveCampu zostali:
- 1.miejsce i Nagroda Publiczności: Weronika Bagniewska, Uniwersytet Warszawski za projekt ESI – rewolucja w notowaniu i nauce - aplikacja/platforma utrwalająca wiedzę z notatek z wykorzystaniem AI i grywalizacji;
- 2. miejsce i Nagroda UWRC: Magdalena Justyniarska, Warszawski Uniwersytet Medyczny za projekt Cellbeing – Dostawka do mikroskopu świetlnego analizująca obraz hodowli w czasie rzeczywistym;
- 3. miejsce: Andrzej Malinowski, Akademia Leona Koźmińskiego za projekt Parently – marketplace dla rodziców;
- Nagroda Absolwentów BraveCampu trafiła do Pauliny Rosiek ze Szkoły Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych UW za projekt Nauka w terenie – aplikacja mobilna łącząca idee edukacji pozaformalnej i gry miejskie.
Cellbeing – wsparcie naukowców w prowadzeniu hodowli komórek
Pomysł Magdaleny Justyniarskiej polega na skonstruowaniu dostawki do mikroskopu świetlnego, która sczytywałaby i analizowała obraz hodowli przeżyciowo w czasie rzeczywistym. Dodatkowym elementem byłby sensor notujący kolor i przejrzystość pożywki hodowlanej. Urządzenie generowałoby na życzenie raport stanu hodowli, który można wydrukować i umieścić w notatkach laboratoryjnych. Ponadto oprogramowanie zawierałoby elementy sztucznej inteligencji, która bazowałaby na danych z portali udostępniających dane o liniach komórkowych, takich jak ATCC czy DSMZ. Informowałaby też o tym, w jakim stanie są komórki i, opierając się na modelowych obrazach, sugerowałaby najlepszy czas na zaplanowanie eksperymentu.
- Mój pomysł na projekt wziął się z serii nieudanych eksperymentów, jakie przeprowadzałam w laboratorium – tłumaczy Magda Justyniarska -Pomyślałam sobie, że gdyby było coś, co mogłoby zapobiec wielu dylematom związanym z hodowlami komórkowymi, to my - naukowcy - zaoszczędzilibyśmy masę czasu i moglibyśmy się skupić na innych kwestiach związanych z badaniami naukowymi.
Uczestnictwo w BraveCampie dało Magdalenie możliwość zrobienia czegoś nowego i innego oraz pozwoliło się dowiedzieć, jak myśleć o pomyśle z perspektywy projektowej.
–Chciałam zobaczyć, jak pracuje się nad projektami z perspektywy bardziej biznesowej i ustrukturyzowanej. Dowiedziałam się, co trzeba wziąć pod uwagę, żeby stworzyć coś realnego.