Kierownikiem wyróżnionego projektu zatytułowanego "EDUNURSE COVID CHALLENGE - developing a strategy to counteract the effects of the COVID-19 pandemic on nursing students' education process" jest dr hab. Mariusz Panczyk z Zakładu Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu WNoZ.
Celem przedsięwzięcia jest ocena wpływu aktualnej, nieprzewidywalnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19 na decyzje wyboru zawodu pielęgniarki/pielęgniarza przez młodych ludzi. Projekt obejmuje także analizę potrzeb studentów pielęgniarstwa dotyczących zmian w systemie kształcenia oraz oczekiwanego wsparcia w procesie edukacji oraz przygotowania klinicznego do pracy zawodowej w kontekście pandemii.
W realizacji projektu będą uczestniczyć również dwie hiszpańskie uczelnie: Universidad de Murcia i Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir.
W skład zespołu naukowego projektu z ramienia WUM wchodzą: prof. Joanna Gotlib i dr Mariusz Jaworski z Zakładu Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu oraz dr hab. Małgorzata Witkowska-Zimny z Zakładu Biofizyki i Fizjologii Człowieka i dr hab. Łukasz Czyżewski z Zakładu Pielęgniarstwa Nefrologicznego. Uczelnie partnerskie reprezentują: dr María Ruzafa-Martínez i dr Antonio Jesús Ramos‐Morcillo z Universidad de Murcia oraz dr Esther Navarro-Illana z Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir.
Celem programu Granty Interwencyjne NAWA jest wspieranie współpracy międzynarodowej zespołów badawczych lub mobilności międzynarodowej naukowców, podejmowanej w reakcji na nagłe, ważne, nieprzewidziane zjawiska społeczne, cywilizacyjne i przyrodnicze o konsekwencjach globalnych lub istotnych regionalnie.