- W ubiegłym roku przeprowadziłyśmy badania ankietowe wśród studentów w całej Polsce. Pytałyśmy o ich zwyczaje żywieniowe. Na ankiety odpowiedziało około 1100 osób – mówi Ilona Skrzypek studentka dietetyki WNoZ zaangażowana w kampanię.
Po przeanalizowaniu wyników okazało się, że najsłabiej wyedukowani żywieniowo są studenci uczelni technicznych. W ankietach wskazywali, że przeważnie jedzą nieregularnie, a podstawę ich jadłospisu stanowi mięso. Często sięgają też po gotowe i małowartościowe produkty, jak drożdżówki czy batony kupowane w uczelnianych barkach. Mniejszą wagę przywiązują do jakości posiłków. Liczy się przede wszystkim czas ich przygotowania i smak.
- Patrząc na te wyniki wraz z koleżankami wpadłyśmy na pomysł, żeby skierować naszą kampanię edukacyjną do studentów uczelni technicznych – mówi Ilona Skrzypek.
Projekt realizowany jest pod opieką dr hab. Mariusza Panczyka – adiunkta w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu WUM oraz Agencję PR Hub. Natomiast ekspertkami merytorycznymi zostały dr Alicja Kucharska oraz dr inż. Beata Sińska z Zakładu Żywienia Człowieka WUM.
W ramach kampanii organizowane są m.in webinaria, na których można się dowiedzieć, jak włączyć prawidłowe żywienie w plan zajęć, co robić, żeby jak najmniej czasu spędzać w kuchni oraz co powinno się znaleźć w codziennym jadłospisie.
Choć projekt skierowany jest do studentów uczelni technicznych, wśród obserwujących kampanię na FB i Instagramie są też studenci innych uczelni.
https://www.facebook.com/wlaczzywienie
https://www.instagram.com/wlaczzywienie