Debata o działalności akademickich biur karier

W jakim kierunku powinny rozwijać się akademickie biura karier? W jaki sposób skutecznie promować je w środowisku studentów oraz absolwentów? Jak powinna wyglądać współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym? Na te pytania szukali wspólnie odpowiedzi uczestnicy środowego spotkania: prof. Arkadiusz Mężyk, przewodniczący KRASP oraz przedstawiciele Komisji Akademickich Biur Karier przy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich.

W trakcie obrad poruszono m.in. kwestie standaryzacji usług biur karier oraz promowania dobrych praktyk w zakresie współpracy z biznesem. Dyskutowano o aktualnych wyzwaniach, jakie stawia przed młodymi absolwentami rynek pracy. Uczestnicy spotkania skupili się również na konieczności zwiększania dostępności doradztwa kariery i wsparcia psychologicznego dla studentów.

Otwierający spotkanie, prof. Zbigniew Gaciong, Rektor WUM, wyraził satysfakcję z faktu, że wydarzenie o tak dużym znaczeniu dla środowiska akademickiego odbywa się w murach naszej uczelni, podkreślając istotność działań podejmowanych przez komisję.

W spotkaniu uczestniczyli nowo wybrani członkowie komisji na kadencję 2021-2023 – kierownicy biur karier: Dorota Pisula z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu – przewodnicząca komisji, Małgorzata Sołtysińska-Rąb z Politechniki Śląskiej, Monika Siurdyban z Uniwersytetu Ekonomicznego oraz dr Jakub Sokolnicki z WUM – wiceprzewodniczący komisji.

Komisja ds. ABK przy KRASP działa od roku 2015. W jej skład wchodzi 16 członków – przedstawicieli wojewódzkich, reprezentujących wszystkie rodzaje szkół wyższych. Kadencja komisji trwa dwa lata.