Jak powszechnie wiadomo niewydolność serca obarczona jest złym rokowaniem, dlatego warto propagować wiedzę na temat zagrożenia tą chorobą. Współpraca WUM oraz BI rozpoczęła projekt edukacyjny na rzecz mieszkańców Polski, a filmy stworzone przez naszych studentów zostały włączone jako element kampanii „Za głosem serca”. Jeden z nich już można obejrzeć między innymi w warszawskich oraz poznańskich tramwajach, a kolejny będzie miał premierę podczas Światowego Dnia Serca w Poznaniu.
Nagrodzeni studenci
- Pierwsze miejsce w konkursie zajął zespół w składzie: Jan Herc, Magda Warych i Aleksandra Skwarek za film pt. „Zadaj te pytania specjaliście”
- Drugie miejsce zajął zespół w składzie: Patryk Pindlowski oraz Adrian Bednarek za animację pt. „Z życia serca”
- Trzecie miejsce zajął zespół w składzie: Anna Kochanowska, Paulina Krupa, Klaudia Mila za film pt. "Babcia i wnuczka"
Studenci nagrody odebrali nagrody z rąk prof. Piotra Pruszczyka, prorektora ds. nauki i transferu technologii oraz przedstawicieli firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.: Michala Čuha, dyrektora generalnego, Sebastiana Krystiana Schuberta, dyrektora ds. polityki zdrowotnej oraz Małgorzaty Miklin, specjalistki ds. komunikacji. Studentom towarzyszył dr hab. Paweł Balsam z I Katedry i Kliniki Kardiologii UCK WUM, opiekun Studenckiego Koła Naukowego działającego przy klinice.
Ocena prac
Filmy były oceniane w następujących kategoriach: merytoryczna jakość informacji, kreatywność i przekazanie treści, jakość techniczna, efekt emocjonalny, kreacja artystyczna, przekazanie przesłania oraz komunikacja wizualna. W skład kapituły konkursowej weszli: Agnieszka Wołczenko, prezeska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pacjentów „EcoSerce” i przedstawicielka kampanii „Za Głosem Serca”; dr n.o zdr. Aleksandra Tomaszek z Narodowego Instytutu Kardiologii w Aninie, edukatorka niewydolności serca; Małgorzata Miklin, przedstawicielka firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o., organizatora konkursu i inicjatora kampanii „Za Głosem Serca”; Sebastian Schubert, przedstawiciel firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o., organizatora konkursu i inicjatora kampanii „Za Głosem Serca”.
Więcej o podpisanym porozumieniu między WUM a Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.