Twórcy filmów edukacyjnych o niewydolności serca nagrodzeni

Trzy grupy naszych studentów - członków Studenckiego Koła Naukowego przy I Katedrze i Klinice Kardiologii UCK WUM stanęły przed nie lada wyzwaniem konkursowym. Cel - nagranie około 3-minutowego materiału obrazującego tematykę kampanii „Za głosem serca” – inicjatywy na rzecz wzmacniania kompetencji zdrowotnych społeczeństwa oraz podnoszenia świadomości na temat niewydolności serca. Partnerem kampanii jest firma Boehringer Ingelheim, która w kwietniu tego roku podpisała z WUM list intencyjny w sprawie organizacji konkursu. We wtorek, 26 września, odbyło się uroczyste wręczenie nagród studentom.

Jak powszechnie wiadomo niewydolność serca obarczona jest złym rokowaniem, dlatego warto propagować wiedzę na temat zagrożenia tą chorobą. Współpraca WUM oraz BI rozpoczęła projekt edukacyjny na rzecz mieszkańców Polski, a filmy stworzone przez naszych studentów zostały włączone jako element kampanii „Za głosem serca”. Jeden z nich już można obejrzeć między innymi w warszawskich oraz poznańskich tramwajach, a kolejny będzie miał premierę podczas Światowego Dnia Serca w Poznaniu.

Nagrodzeni studenci

  • Pierwsze miejsce w konkursie zajął zespół w składzie: Jan Herc, Magda Warych i Aleksandra Skwarek za film pt. „Zadaj te pytania specjaliście”
  • Drugie miejsce zajął zespół w składzie: Patryk Pindlowski oraz Adrian Bednarek za animację pt. „Z życia serca”
  • Trzecie miejsce zajął zespół w składzie: Anna Kochanowska, Paulina Krupa, Klaudia Mila za film pt. "Babcia i wnuczka"

Studenci nagrody odebrali nagrody z rąk prof. Piotra Pruszczyka, prorektora ds. nauki i transferu technologii oraz przedstawicieli firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.: Michala Čuha, dyrektora generalnego, Sebastiana Krystiana Schuberta, dyrektora ds. polityki zdrowotnej oraz Małgorzaty Miklin, specjalistki ds. komunikacji. Studentom towarzyszył dr hab. Paweł Balsam z I Katedry i Kliniki Kardiologii UCK WUM, opiekun Studenckiego Koła Naukowego działającego przy klinice.

Ocena prac

Filmy były oceniane w następujących kategoriach: merytoryczna jakość informacji, kreatywność i przekazanie treści, jakość techniczna, efekt emocjonalny, kreacja artystyczna, przekazanie przesłania oraz komunikacja wizualna. W skład kapituły konkursowej weszli: Agnieszka Wołczenko, prezeska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pacjentów „EcoSerce” i przedstawicielka kampanii „Za Głosem Serca”; dr n.o zdr. Aleksandra Tomaszek z Narodowego Instytutu Kardiologii w Aninie, edukatorka niewydolności serca; Małgorzata Miklin, przedstawicielka firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o., organizatora konkursu i inicjatora kampanii „Za Głosem Serca”; Sebastian Schubert, przedstawiciel firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o., organizatora konkursu i inicjatora kampanii „Za Głosem Serca”.
 
Więcej o podpisanym porozumieniu między WUM a Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.