Lider w konkursie edukacji podyplomowej z zakresu innowacji biomedycznych i badań klinicznych

Warszawski Uniwersytet Medyczny triumfował w konkursie ogłoszonym przez Agencję Badań Medycznych, zdobywając pierwsze miejsce z prawie maksymalną notą od recenzentów. Projekt WUM wyprzedził 15 innych zgłoszeń, potwierdzając swoją wyjątkową wartość i innowacyjność.

Środki w wysokości 2,753 mln złotych zostały przyznane na opracowanie i realizację autorskiego programu studiów podyplomowych z zakresu nauk biomedycznych. Projekt nosi tytuł: "Rozwój edukacji podyplomowej WUM w obliczu niedoboru kadr ekosystemu zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania badaniami klinicznymi i innowacji biomedycznych. REPIB+".

Za przygotowanie wniosku konkursowego odpowiedzialni byli:

  • prof. Agnieszka Cudnoch-Jędrzejewska, kierownik Katedry i Zakładu Fizjologii Doświadczalnej i Klinicznej
  • prof. Paweł Zalewski, z Katedry i Zakładu Fizjologii Doświadczalnej i Klinicznej
  • Artur Białoszewski, koordynator ds. rozwoju form kształcenia podyplomowego CKP WUM
  • Anetta Pszczołowska, kierownik Działu Wsparcia Projektów

 

Główne założenia projektu

W ramach projektu przewidziano realizację dwóch edycji kierunku studiów: "MBA w zarządzaniu badaniami klinicznymi i innowacjami biomedycznymi (MBA-ZBK)" oraz trzech edycji kierunku "Innowacje w medycynie i ochronie zdrowia (IMIOZ)". Programy te koncentrują się na obszarach zarządzania badaniami klinicznymi, prawa i etyki, innowacji biomedycznych oraz aspektach zarządzania i liderowania w środowisku naukowym.

Realizacja projektu REPIB+ ma ambicję przynieść znaczący wkład w rozwój potencjału kadrowego w obszarze badań klinicznych i innowacji biomedycznych w Polsce. Dzięki temu projektowi kadra naukowa oraz zarządcza zostanie wyposażona w nowoczesne narzędzia i metody badawcze, co przełoży się na poprawę jakości realizowanych badań oraz efektywność wdrażania innowacji biomedycznych. Udział w studiach podyplomowych jest bezpłatny dla uczestników, którzy spełnią kryteria rekrutacji.

Sukces projektu stanowi ważny bodziec do dalszego rozwoju kształcenia podyplomowego w Centrum Kształcenia Podyplomowego WUM. To potwierdzenie, że wysiłki WUM w zakresie edukacji podyplomowej są doceniane i mają realny wpływ na kształtowanie przyszłości medycyny w Polsce.